Expoziția prezintă pentru prima dată publicului un episod inedit din istoria avangardei românești: activitatea unui grup de artiști suprarealiști care au format un „laborator de investigație” în București între anii 1933-1941. Centrat în jurul atelierului Heddei Sterne din strada Teodor Ștefănescu, acest cerc creativ i-a reunit pe Victor Brauner, Théodore (Teddy) Brauner, Medi Wechsler Dinu și Jules Perahim.

Nucleul expoziției îl constituie seria spectaculoasă de experimente artistice colective “Cadavre(s) Délicieux” – lucrări realizate prin metoda suprarealistă, multe dintre ele expuse pentru prima dată. Acestea sunt completate de experimente literare și piese de teatru create în același spirit colaborativ, precum și de fotografii realizate de Teddy Brauner care documentează atmosfera efervescentă a grupului.

Expoziția reconstituie contextul istoric prin documente de arhivă, corespondență și memorabilia, ilustrând atât legăturile grupului cu mișcarea suprarealistă internațională, cât și provocările cu care s-au confruntat artiștii în contextul ascensiunii extremei drepte și al antisemitismului.

Un accent special este pus pe dimensiunea experimentală și colectivă a creației, precum și pe rolul important al femeilor artiste în cadrul grupului. Materiale din arhive private și publice, multe dintre ele necunoscute până acum, oferă o perspectivă nouă asupra modului în care acești artiști au reinterpretat metodele suprarealiste într-un context local specific.

În an de Centenar – 100 de ani de la publicarea primului Manifest Suprarealist de către André Breton în 1924 – expoziția propune o nouă lectură a avangardei românești, demonstrând existența unei „verigi lipsă” între grupările „unu” și „Infra-noir”, și contribuie la o mai bună înțelegere a dinamicii culturale din București în anii premergători celui de-al Doilea Război Mondial.