POSTMODERNISM MUSEUM PROGRAMME

„Magistralele socialismului” & „Șantierele artei” – azi

Conceptul curatorial inovator

Proiectul „Magistralele socialismului” & „Şantierele artei” – aziProiectul „Magistralele socialismului” & „Şantierele artei” – azi, derulat de Asociația Maia în parteneriat cu PostModernism Museum, propune cercetarea, documentarea, arhivarea și prezentarea expozițională sub forma unei platforme online a proiectelor de factură arhitecturală și artistică monumentală realizate sau proiectate și nerealizate ori dispărute, fie ele în genurile pictură, sculptură, arte decorative, parte a patrimoniului construit și a istoriei artelor din România..

Interviuri cu expreți

De asemenea conținutul online este pus la dispoziția publicului prin interviuri cu experți și specialiști dar și realizarea unor tururi ghidate virtuale în locațiile acestor monumente.

Trei zone

a). Selecție documentară de proiecte de lucrări de artă monumentală, înscrise în diferitele concursuri și resursele documentare ale acestora 

b). Generare de conținut original nou, din perspectivă istorică, antropologică, artistică, urbanistică de către specialiști cercetători, cu teme specifice.

c) Cercetare aplicată pentru tururile ghidate în locațiile care găzduiesc, au găzduit sau au fost propuse pentru realizarea lucrărilor de artă monumentală.

despre proiect

Proiectul „Magistralele socialismului” & „Şantierele artei” – azi, derulat de Asociația Maia în parteneriat cu PostModernism Museum, propune cercetarea, documentarea, arhivarea și prezentarea expozițională sub forma unei platforme online a proiectelor de factură arhitecturală și artistică monumentală realizate sau proiectate și nerealizate ori dispărute, fie ele în genurile pictură, sculptură, arte decorative, parte a patrimoniului construit și a istoriei artelor din România. De asemenea vor fi puse la dispoziția publicului online materiale video ca tururi ghidate virtuale în locații propuse pentru aceste monumente.

Proiectul are o componentă educațională pronunțată, având ca audiențe țintă tineri care nu au trăit în comunism, adulți care au copilărit când lucrările au fost create și adulți cu o viziune subiectivă negativă asupra producției arhitecturale și de artă monumentală realizată în comunism, datorită faptului că a fost creată în arcul de timp 1955-1989.

On Display Now

Tururi ghidate virtuale

On Display Now

Featured Monuments

Magistrala albastră

Canalul Dunăre-Marea Neagră

Dâmbovița, magistrala albastră a Capitalei

Amenajarea complexă a râului Dâmbovița

Magistrale ale Metroului

„Întreprinderea Metroul Bucureşti“

View more

Exhibitions

Cartierele Primăverii și Dorobanți: tipologii urbane, locuitori vechi și noi

Proiectul „Cartierele Primăverii și Dorobanți: tipologii urbane, locuitori vechi și noi”, produs de PostModernism Museum, propune activități coordonate de specialiști culturali pentru două comunități urbane învecinate, una recentă, de acum 70 de ani (Primăverii) și una întemeiată acum 150 de ani în București (Dorobanți).

Socialist realism iconic buildings in Bucharest

The extensive research exhibition ”Socialist Architecture in Bucharest”, co-produced by PostModernism Museum, Domeniul Otetelisanu Foundation and Artoteca, is based on the never before seen or exhibited all together original documents, drawings, photos, plans from the Horia Maicu Archive, now private collection Daniel Balint.

Horia Maicu (Harry Goldstein until 1947) is a renowned architect, chief architect of Bucharest in the interval 1958-1969, who left his signature on a number of social realism iconic buildings in Bucharest, now still standing and used, like The National Theatre, Casa Scanteii (now the Free Press House) or Sala Palatului.

products

Publication Store

All projects presented within PostModernism Museum are not merely objects exhibited but thoroughly documented initiatives.

RECOMMENDED

Not Latest News

Magistrale ale Metroului

Magistrale ale Metroului

UN NOU MIJLOC DE TRANSPORT - METROUL CARACTERISTICI • Viteză maximă…………………………………….. 80 km/h • Viteză comercială ……………………………… 36 km/h • Capacitate de transport………………………50.000 călători/h și sens • Energie electrică necesară pentru un călător/km…………………………………………… 0,06 kWh...